NURUL IZZAH SOKONG 100 PERATUS RAFIZI DIPENJARAKAN



Naib Presiden PKR Nurul Izzah sokong 100 peratus Rafizi dipenjarakan, kerana Rafizi yang membocorkan maklumat dan memfitnah NFC. Rafizi sepatutnya menyalahkan dirinya sendiri kerana Rafizi cuba mencari kepentingan politik peribadi tetapi dia sendiri secara sedar melakukan kesalahan yang serius dengan berbuat demikian.

Nurul Izzah mendakwa lagi Rafizi seharusnya menanggung akibatnya, memfitnah lawannya tanpa menjalankan usaha yang sewajarnya dan menghormati undang-undang negara. Kali ini dia secara sengaja dan sedar melanggar undang-undang. 

Sememangnya Rafizi mahu dipenjarakan supaya dia boleh menonjolkan dirinya sebagai wira politik dan itu memang menjadi matlamatnya selama ini.  Lagipun kalau kita fikir-fikirkan semula memang Rafizi didapati bersalah dan tiada negara boleh berfungsi jika ada orang sengaja melanggar undang-undang dan dibenarkan untuk terlepas daripada tindakan undang-undang. Setelah disabitkan bersalah, adakah Rafizi fikir bahawa dia mengatasi undang-undang? Bahawa kononnya undang-undang itu terpakai kepada pengundinya tetapi tidak kepadanya. 

Kesimpulannya inilah akibatnya jika melakukan kesalahan, Rafizi memang patut dipenjarakan agar dia menyesali segala kesalahan dan kesilapan yang dilakukan memfitnah dan melemparkan tohmahan selama ini.

Comments