KUASA MEMBELI RAKYAT MALAYSIA MASIH DITAHAP YANG TINGGI



Untuk rekod, jualan Speedmart menaik secara konsisten sejak 2011 RM1 billion kepada RM3.5 billion pada 2017.

2011: RM1 bilion
2014: RM2.1 bilion
2016: RM3 bilion
2017: RM3.5 bilion (projection)

Jualan AEON menaik juga secara konsisten sejak 2014 RM3.71 billion kepada RM4 billion pada 2017.

2014: RM3.71 bilion
2015: RM3.83 bilion
2016: RM4.03 bilion
2017: RM4.06 bilion (projection)

Manakala jualan Mydin walaupun tidak konsisten dan mengalami purata jualan naik dan turun, tapi jualan Mydin setakat ini masih merekodkan kenaikan secara am, sejak 2014 RM2.6 billion kpd RM2.9 billion 2017.

2014: RM2.6 bilion
2015: RM3.2 bilion
2016: RM2.99 bilion
2017: RM2.93 bilion

Total jualan runcit dan borong Malaysia pula mencatatkan kenaikan sejak 2011 RM790 billion kepada RM1.06 trillion pada 2016. Ini menunjukkan satu peningkatan yang drastik dan satu pencapaian yang boleh dibanggakan.

Comments