PONDAN SYED SADDIQ SERANG KERAJAAN TUDUH KONONNYA KOS SARA HIDUP TINGGI



Semua orang tahu ramai  pembangkang seperti Pondan Syed Saddiq percaya bahawa orang Melayu susah kerana UMNO. Pondan Syed Saddiq ini mendakwa kononnya selama berpuluh-puluh tahun memerintah dan sehingga sekarang orang Melayu juga yang susah. Padahal, sepatutnya keadaan lebih elok lagi. Ini membuktikan tuduhan dan dakwaan pembangkang seperti Pondan Syed Saddiq ini kurang ajar dan biadab. Kalau sudah mulut Pondan Syed Saddiq ini bercakap bermacam-macam tuduhan dan fitnah dilemparkan memburuk-burukkan kerajaan. Pondan Syed Saddiq ini cubalah bandingkan gaji atuk nenek kita macam mana, gaji mak ayah kita macam mana dan gaji kita pula macam mana dan pondan Syed Saddiq akan nampak perbezaan berkali-kali ganda. 

Untuk makluman dan pengetahuan Pondan Syed Saddiq ekonomi negara kita sebenarnya semakin berkembang dan membangun, bukan itu sahaja kuasa dan keupayaan membeli kita juga semakin meningkat, kuasa membeli kita semakin meningkat. Pondan Syed Saddiq boleh melancong ke luar negara, makan sedap-sedap, makan mewah. Ini membuktikan cara dan gaya hidup pondan Syed Saddiq kaya raya, bermewah mewahan dengan harta dan kekayaan. Pondan Syed Saddiq kalau nak beli kereta, belilah kereta baru, tapi kalau dah berhabis beli kereta baru dan mewah besar kemungkinan pondan Syed Saddiq tidak akan ada kemampuan beli rumah. Kalau Si Pondan Syed Saddiq sudah beli rumah besar dan mewah, kemungkinan besar Pondan Syed Saddiq tidak akan mampu nak pergi melancong. Macam itulah dan seterusnya. 

Kesimpulannya Pondan Syed Saddiq ini akan terus menyalahkan UMNO, salahkan kerajaan, salahkan orang itu, salahkan orang ini. Ini bukan cara orang yang merana dengan kos sara hidup yang tinggi menggambarkan kesengsaraan dan kemeranaan dia. Ini bukti Pondan Syed Saddiw merana kerana cakap tak serupa bikin. Senang Pondan Syed Saddiq ini tapi mengaku susah.

Comments