APA JANJI MANIS PENYANYI OBESITI AISHAH KEPADA RAKYAT?










Sebelum ini apabila soalan diajukan kepada Aishah apa yang hendak diperjuangkan sekiranya terpilih menjadi Ahli Parlimen nanti? Kata Aishah dia mahu memperjuangkan isu artis, hak-hak artis serta royalty artis. Artis obesiti ini mendakwa lagi kononnya dia begitu lantang memperjuangkan hak artis bersuara isu rakyat bukanlah untuk menghentam sesiapa. Kalau bukan menghentam kerajaan, apa lagi yang dimaksudkan oleh artis obesiti ini?

 Apa perjuangan yang penyanyi obesiti ini akan lakukan terhadap rakyat? Kononnya Aishah telah melihat kehidupan artis yang hidup susah, jadi penyanyi obesiti Aishah ini mahu memperjuangkan kebajikan artis. Kononnya semasa Aishah susahlah parti Amanah dan Pakatan Harapan lah yang menolongnya dulu. Atas sebab itulah penyanyi obestiti Aishah ini menyertai Amanah. 

Aishah hendak perjuangkan hak artis, tetapi adakah itu jawapan yang cerdik bagi artis obesity seperti Aishah jika mereka terpilih mewakili rakyat? Bagaimana dengan nasib pengundi yang bukan dikalangan artis? Apa yang mampu artis ini bawa kemajuan dan pembangunan di kawasan sendiri? Sedangkan kalua kita tahu penyanyi obesiti Aishah pernah membuat kenyataan telah meninggalkan dunia artis?? Bolehkah kita katakana penyanyi obesity Aishah buta isu serta tidak faham peranan seorang wakil rakyat? Bukankah lebih layak Aishah merebut jawatan Presiden seniman ataupun presiden karyawan?? 

Kesimpulannya Aishah sepatutnya sedar mereka mewakili rakyat bukan semata-mata artis, banyak lagi isu utama perlu diberikan tumpuan dan perhatian seperti bagaimana mahu meningkatkan taraf ekonomi wanita, isu pembangunan, isu kelahiran anak nikah, maksiat di kalangan remaja, sumbang mahram, penderaan bayi dan kanak-kanak.

Comments