RAMALAN JANDA HOT MELETOP NURUL IZZAH NEGARA BAKAL BANKRAP!!! TAPI TENGOKLAH KWSP CATAT PENDAPATAN PELABURAN MEMBERANGSANGKAN



Janda Hot Meletop Nurul Izzah sering kali menjaja dan menyebarkan cerita-cerita dan berita negatif berkenaan dengan pencapaian negara khususnya dalam bidang ekonomi dan meramalkan bahawa negara akan bankrap dan muflis. Walaubagaimanapun dakwaan-dakwaan dan tuduhan-tuduhan liar pihak pembangkang seperti Janda Hot Meletop Nurul Izzah kini semakin pudar kerana prestasi ekonomi negara yang memberangsangkan.

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) merekodkan peningkatan pendapatan pelaburan kepada RM12.95 bilion bagi suku ketiga berakhir 30 September 2017.Ia merupakan peningkatan sebanyak 5.13 peratus berbanding RM12.32 bilion yang dicatat untuk tempoh yang sama tahun lepas. Ia juga mencatatkan jumlah rosot nilai bersih lebih rendah pada RM791.55 juta dalam suku tahun yang dikaji, selaras dengan Piawaian Pelaporan Kewangan Malaysia (MFRS 139), berbanding RM349.59 juta pada suku sama tahun lalu.

Dalam suku ketiga 2017, ekuiti merangkumi 41.86 peratus dari keseluruhan jumlah aset pelaburan KWSP, menyumbang sebanyak RM7.91 bilion atau 61.09 peratus dari keseluruhan pendapatan pelaburan. Pendapatan ini adalah 12.75 peratus lebih tinggi daripada RM7.02 bilion yang dicatat dalam suku tahun yang sama pada 2016. Setakat September 2017, sebanyak 50.45 peratus dari aset pelaburan KWSP adalah dalam instrumen pendapatan tetap yang merekodkan pendapatan sebanyak RM4.49 bilion bersamaan dengan 34.63 peratus dari jumlah pendapatan pelaburan suku tahun.

Hakikatnya KWSP tidak akan mencapai pencapaian yang memberangsangkan sekiranya ekonomi negara bermasalah. Pencapaian yang diperolehi KWSP suatu pencapaian yang positif dari sudut ekonomi, dan ini bermakna pencarum-pencarum KWSP akan mendapat manfaat memandangkan ekonomi negara dan dunia terus memberikan tanda yang positif. Janda Hot Nurul Izzah pula hanya pandai dan bijak memanipulasi fakta dan memburukkan imej dan reputasi negara bagi tujuan mensabotaj ekonomi negara. Jika pembangkang seperti Janda Hot Meletop Nurul Izzah terus melakukan perbuatan sabotaj ekonomi, siapa yang untung dan siapa yang rugi nanti? Kita sendiri boleh membuat penilaian untuk kebaikan semua pihak.

Comments