ISTERI NO.1 PELIWAT NEGARA WAN AZIZAH KENA BAYAR SAMAN FITNAH FELDA RM 200 JUTA!!!



Baru-baru ini Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memerintahkan isterinya dan juga Presiden PKR Wan Azizah Ismail bersama dua orang yang lain membayar RM 2 juta juga kepada Felda dan anak syarikatnya Felda Global Ventures Holdings Sdn. Bhd (FGVH) kerana artikelnya berunsurkan fitnah bertajuk Felda Bankrap. dan Bina Bangunan RM 662 juta Hanya Libatkan 3 Individu' yang disertai sekeping gambar yang disertakan kapsyen ''Kontrovers''.

Felda dan anak syarikatnya telah memfailkan saman terhadap Wan Azizah, Syed Husin, bekas editor Suara Keadilan, Dzulkarnain Taib dan Rusnizam. Wan Azizah, Syed Husin, bekas editor Suara Keadilan, Dzulkarnain Taib dan Rusnizam diperintahkan supaya membayar ganti rugi kes saman fitnah RM 200 juta. 

Jumlah denda yang dikenakan kepada Wan Azizah dan 2 lain kerana memfitnah hanyalah jumlah yang terlalu kecil berbanding dengan kerosakan yang telah dilakukan oleh mereka bertiga. Jumlah denda yang dikenakan terlalu kecil dan langsung tidak berbaloi dengan kerosakan serta kejahatan yang telah Wan Azizah lakukan.

Pembohongan dan penipuan ini sudah berada pada tahap yang sangat melampau selama 7 tahun. Artikel berkenaan masing-masing disiarkan pada 22 dan 29 Jun 2010 yang bertajuk Felda Bankrap dan artikel yang berserta gambar bertajuk Kontroversi dan Bina Bangunan RM 622 Juta telah menjejaskan imej dan reputasi Felda. Artikel berkenaan adalah palsu dan diterbitkan oleh Suara Keadilan dengan tujuan untuk memperkecilkan dan menjejaskan reputasi dan kredibiliti Felda.

Kesimpulannya Wan Azizah dan kedua-dua individu yang terlibat dalam kes saman fitnah Felda ini memang patut pun, ini bagi memberikan pengajaran dan iktibar kepada Wan Azizah dan kedua-dua individu berkenaan agar tidak lagi melakukan kesalahan dan kesilapan yang sama pada masa akan datang. 

Comments