ARTIS OBESTI ADIBAH NOR KRITIK DAN TIDAK SENANG DENGAN NAJIB.!!



Adibah Nor tidak senang terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib. Artis OBESITI Adibah Nor kalau kita dapat melihat jika terlajak makan mungkin akan mengakibatkan jantung tersumbat. Jika terlajak cakap dan memfitnah, tengoklah apa yang akan terjadi nanti. Komen memang tidak ada masalah kerana kita Malaysia negara yang mengamalkan demokrasi, rakyat bebas bersuara. Tetapi lihatlah setiap kritikan dan percakapan perlulah rasional.

Tengoklah artis sekarang seperti artis Bigo Fathia Latif, Sheila Majid dan kini Sheila Majid memang tidak cukup makan, salahkan GST, salahkan GST punca bebanan kos sara hidup tinggi. Mereka inilah artis yang suara yang memang tak boleh dijual, siapa yang hendak mendengar nyanyian mereka kalau suara tidak sedap? Adibah Nor OBESITI personaliti yang tidak menarik tidak ada sesiapa yang akan minat artis seperti ini. Dalam dunia artis, lakonan, nyanyian, model semuanya bersandarkan kepada rupa paras dan bentuk badan yang akan menjadi ukuran. Jika sudah badan OBESITI, mahu pegang watak apa dalam bidang lakonan?

Artis-artis kita yang mengkritik kerajaan sebenar-benarnya gagal mendapat sambutan dan sokongan daripada audien kerana mutu lakonan dan nyanyian yang dipersembahkan tidak berkualiti langsung. Jika seseorang artis bergantung kepada pendapatan daripada bidang seni semata-mata maka masa depan mereka akan gelap dan musnah begitu sahaja. Kita perlu ingat bahawa artis tempatan kita tidak dapat menandingi artis Barat. Artis luar negara menjadi kaya raya dan jutawan kerana karya mereka bertaraf komersial. Taraf hidup artis tempatan terlalu rendah kerana pendaoatan mereka bergantung kepada bidang seni semata-mata. Untuk artis OBESITI seperti Adibah Nor seharusnya keluar daripada kepompong dan menceburi bidang lain seperti perniagaan.

Kesimpulannya jangan menyalahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai punca penderitaan artis dan rakyat. Yang susah apabila sikap artis seperti Adibah Nor tidak mahu berubah ke arah kemajuan. Apabila menerima tekanan hidup rakyat termasuklah artis Adibah Nor ini, janganlah terus menuding jari kepada kerajaan. Tindakan ini tidak adil kerana pemimpin kita sentiasa berusaha dengan sedaya upaya yang termampu membuat sesuatu pembangunan untuk negara dan rakyat.

Comments