ANWAR LIWAT SAIFUL JENAYAH BESAR, TIDAK BOLEH DIMAAFKAN!!! ANWAR SEHARUSNYA TERIMA PADAH ATAS PERBUATAN YANG DILAKUKANNYA!!




Dulu Mahathir yang masukkan dan sumbat Anwar Ibrahim ke dalam penjara kerana meliwat pembantunya Saiful Bukhari. Kenapa baru sekarang Mahathir mengisytiharkan Anwar sebagai tahanan politik dan mahu membebaskan Anwar. Tahanan Politik ataupun Tahanan Jenayah tidak ada bezanya sama sahaja kerana Anwar meliwat Saiful atas perasaan suka sama suka dan ini merupakan satu kesalahan jenayah yang besar di Malaysia. Memang patut pun Anwar dipenjarakan di bawah kesalahan ini dianggap sebagai kesalahan tahanan jenayah dan bukannya tahanan politik. 

Kini Mahathir mahu membebaskan Anwar dengan mendakwa  kononnya mendakwa Anwar dibicarakan secara tidak adil oleh kerajaan sekarang ini. Kita ingin bertanya semula kepada Mahathir adakah apabila kerajaan lain naik nanti, Anwar akan dibicarakan secara adil? Adakah apabila kerajaan lain naik nanti, Anwar selayaknya diberikan pengampunan dan dibebaskan daripada penjara. 

Mahathir harus terima hakikat bahawa rakyat tidak boleh menerima Anwar peliwat untuk menjadi pemimpin negara. Negara kita ditadbir oleh undang-undang, yang bersalah akan tetap bersalah. Janganlah sampai sistem kehakiman negara kita diperlekehkan oleh orang ramai. 
Ini pengajaran buat Anwar agar tidak lagi melakukan kesalahan jenayah. Jika Anwar selalu sakit apabila berada di dalam penjara, pesanlah pada Anwar supaya tidak lagi melakukan lagi jenayah kerana apabila sudah masuk ke dalam penjara, memang itulah tempat Anwar sampai bila-bila. 

Akhir sekali ingatlah Mahathir dan penyokong-penyokong tegar Anwar bahawa ajal dan maut itu adalah ketentuan Allah. Jika Tuhan kata Anwar mati dalam penjara Sungai Buloh, maka matilah Anwar di situ. Tetapi kalau Anwar mati di Danok Thailand, maka di situlah Anwar mati. Terima sahajalah hakikat dan ketentuan daripadanya.

Comments