MANA WAKIL DAP APABILA PAKATAN HARAPAN DALAM KESUSAHAN DIHALANG PIHAK ROS?


Dulu masa Tun M menjadi PM semua P.A dan pembantunya tolong buatkan. Namun kini setelah berkongsi bantal bersama DAP dan Pakatan Harapan, Tun M terpaksa buat semua urusannya sendiri.
Tapi sekarang ni dalam umur menjangkau usia 92 tahun Tun M sendiri kena panjat bangunan ROS untuk selesaikan masalah yang ditimbulkan sendiri oleh partinya PPBM dan parti rakan cium molotnya DAP.

Tapi yang peliknya, mana wakil DAP ??? 

DAP cauvinis memang ternyata perguna Melayu PH untuk raih kuasa.
Adakah Tun M telah diarahkan oleh Lim Kit Siang untuk settlekan perkara ini? Sedangkan yang bermasalah adalah DAP yang lewat menjalankan pemilihan semula CEC.

Apabila diperhalusi tentang pendirian DAP, walaupun mereka memperjuangkan kesamarataan antara kaum (bertentangan dengan perlembagaan dan kontrak sosial), tetapi hakikatnya perjuangan mereka lebih kepada membela bangsa Cina sahaja.

Bukan itu sahaja, mereka turut menanam kebencian terhadap kaum lain dalam kalangan diri bangsa Cina, demi untuk meraih undi yang maksima daripada kaum tersebut.

DAP boss dan Tun M dan konco-konconya adalah dibawah kawalan DAP. Selepas ini kita akan lihat kerusi DUN dan kerusi Parlimen DAP langsung tidak akan disentuh dalam pilihanraya akan datang. Tapi yang terpaksa berkongsi kuasa dan kerusi adalah parti Melayu yang ada dalam PH.

Malah DAP dalam beberapa siri perbincangan mengenai pembahagian kerusi PH, mereka mahu quota mereka ditambah di Kedah dan Kelantan. Itu belum lagi negeri-negeri yang memang sudah dikuasai DAP sebelum ini.

Mampukah PH kawal DAP untuk tidak menjadi PM?

Comments