KEBIADAPAN NGA KOR MING HINA MELAYU PUKIMAK PERLU DIAMBIL TINDAKAN



Merujuk pendedahan dari blog AIDC News yang terbaru, sikap memaki hamun pemimpin dan bangsa Melayu oleh pemimpin DAP Perak iaitu Nga Kor Ming semakin menjadi-jadi.

Lihat link ini -

https://aidcnews.wordpress.com/…/tuduh-mela…/comment-page-1/

https://www.facebook.com/vphuan/videos/10213375520974315/

Sebelum ini dalam ceramah Ngar Kor Ming berkali-kali dia mengutuk dan memfitnah kerajaan dan pemimpin negeri Perak terutamanya MB Perak Dato Seri Zamry Abdul Kadir dengan pelbagai gelaran dan tuduhan.

Namun pada kali ini tuduhan yang dilemparkan Nga Kor Ming terhadap MB Perak itu agak melampau dengan memaki hamun dan menggelarkan MB Perak dengan 'Ini Orang Melayu Pukimak'.

Nga Kor Ming menuduh gelaran anugerah yang diterima Zamry dari BrandLaureate dibeli melalui ejennya. Manakala Nga juga menuduh wang yang dibayar untuk mendapatkan gelaran itu juga digunakan dari wang rakyat Perak.

Namun tuduhan yang dilemparkannya itu tidak berasas kerana pihak BrandLaureate yang mengeluarkan gelaran anugerah berkenaan telah menafikan tuduhan berkenaan dan menggesa Nga untuk memohon maaf. Jika tidak Nga akan dikenakan tindakan undang-undang.

Gelaran dan anugerah yang diterima MB Perak itu adalah anugerah berprestij di dunia dan ramai tokoh terkenal di dunia seperti Mark Zuckenberg, Nelson Mandela, Jack Ma, Hillary Clinton dan ramai lagi. Malaysia amat bertuah dan berbangga dengan penganugerahan tersebut.

Hanya mereka yang tidak faham dan berhasad dengki terhadap kejayaan pemimpin Barisan Nasional seperti Nga dari DAP ini sahaja yang sepatutnya ditolak dan tidak perlu diangkat sebagai pemimpin.

Comments