RUNTUHKAN SKANDAL SHAFIE APDAL DAN ZAHIDA RAFIK , PROKSI SERTA KELUARGA SHAFIE MAKAN RASUAH



Penyokong Parti Warisan Sabah jangan lupa kes Shafie Apdal dengan skandalnya Zahida Rafik serta pengubahan wang haram. Ini bukannya kes biasa ia melibatkan skandal dan dalam masa yang sama pengubahan wang haram.

Walaupun Zahida Mohamed Rafik menang di Mahkamah Rayuan pada 16 Mei 2017 melawan pemandu peribadinya Noor Azman Azemi berhubung kes kecurian duit haram RM 200,000 hanya mengesahkan bahawa memang benar Zahida Rafik selama ini diberi wang oleh Shafie Apdal setiap kali berjumpa di mana-mana hotel. Ia jelas didedahkan Noor Azman Azemi dan Zuraida pada 18 April 2012 mengenai penyata bank peribadi bukan hanya setakat duit RM 200,00 tetapi transaksi RM1.5 juta yang diberi Shafie Apdal kepada Zahida Rafik.

Malah baru-baru ini timbulnya kes penyelewengan dana KKLW RM1.5 juta oleh Shafie Apdal ketika menjadi Menteri KKLW akhirnya membawa kepada tangkapan reman kepada Datuk Peter Anthony Naib Presiden Warisan, Mohd Azis Jamman Ketua Wira Warisan, Hj Hamid Apdal (adik Shafie), Manzur Hussien (menantu Hamid), bekas pegawai menteri, taukeh Sinkong Contructions Sdn dan Hartaty Rahmat bekas TSUB KKLW.

Seorang lagi Adun bernama Datuk Jasa Raudah telah dipanggil memberi keterangan dan dijangka Adik Shafie Yusof Apdal juga bakal dipanggil. Namun dalam keadaan sekarang rasanya Dato' Seri Shafie Apdal mungkin akan dipanggil lebih awal. Penangkapan Shafie Apdal adalah amat penting untuk menyelesaikan kes penyelewengan dana ini. Salah atau tidak Shafie Apdal perlu menyarung jersi 'lokap SPRM'.

Pihak SPRM Sudah mengesahkan bahawa mereka sudah menahan Peter Anthony malahan akaun Shafie Apdal juga turut disisat kerana kes ini dipercayai berlaku dalam Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) ketika Presiden Warisan ketika ini, Shafie Apdal menjadi Menterinya.

Namun apa yang dikesali apabila Shfie Apdal mengaku bahawa dirinya tahu tentang perbuatan salah laku ketika dirinya berada di dalam kerajaan. Kalau Shafie Apdal sudah mengaku dirinya bersalah kenapa Shafie Apdal tidak terus mengaku salah dari dulu lagi? Kenapa Shafie Apdal kena menunggu sehingga dirinya ditahan oleh pihak berkuasa untuk membuat pendedahan sedemikian rupa?

Jelas sekali perjuangan Shafie Apdal hanyalah berasaskan kepentingan dan mempertahankan dirinya semata-mata dan bukannya perjuangan untuk melawan perbuatan salah laku atau rasuah atau menegakkan keadilan. Shadie Apdal tidak sepatutnya mempergunakan orang ramai atau popularitinya untuk menyembunyikan kesalahan dan perbuatan mereka dan janganlah berpura-pura menjadi pejuang keadilan sedangkan dirinya sendiri melakukan kesalahan yang sama sekali tidak boleh dimaafkan.

Kesimpulannya Shafie Apdal sepatutnya sedar rakyat bukannya pekak dan buta. Shafie Apdal telah banyak melakukan kesalahan dan penyelewengan serta rasuah, terimalah balasannya nanti di atas segala perbuatan yang telah dilakukan oleh dirinya sendiri. Tak lama lagi juga Parti Warisan Shafie Apdal akan lingkup sebelum menjelang nya Pilihan Raya Umum nanti.

Comments