MAHATHIR JANGAN BERMAIN WAYANG POLITIK LAGI


Tun Mahathir disarankan memberhentikan wayang politik dengan meletakkan segala kesilapan di atas bahu PAS Kelantan kerana beliau sendiri yang menyekat pembangunan Kelantan seperti di Terengganu selepas PAS menang, tujuh tahun yang lalu.

Tun Mahathir seharusnya duduk dan merenung kembali apa yang dilakukan beliau terhadap Kelantan suatu ketika dahulu, bukan hanya mengeluarkan perkataan kekecewaan di atas kesilapan sendiri.

Malah, kenyataan Tun adalah cuba untuk menimbulkan kegusaran dan kegelisahan terhadap rakyat Kelantan khususnya. Namun, sejauh mana jaminan yang dapat Tun berikan bahawa Pakatan lebih baik dari yang sebelum ini atau ini hanyalah sandiwara politik daripada Tun yang memang menjadi mastermind sejak dari dahulu lagi.

Disamping itu, Tun juga menyuarakan rasa sedih melihat pembangunan Kelantan yang dilabel sebagai negeri paling miskin, selain mendakwa pemerintah tidak tahu bagaimana mahu membangunkan negeri itu menyebabkan ia berada di takuk lama.

Walau parti mana sekalipun yang memerintah, jika penghijrahan itu perlu berlaku, maka ia akan tetap berlaku, dan tidak mustahil akan lebih menguntungkan apabila Kelantan juga akan menerima penghijrahan daripada rakyat negeri lain untuk bangunkan negeri ini.

Melihat senario politik hari ini, Parti Bersatu bukanlah parti alternatif yang terbaik untuk membawa perubahan di negeri Kelantan. Malah tindakan dan strategi yang disuarakan oleh Tun mengenai pencapaian dan perkembangan negeri Kelantan umpama menepuk air di dulang terpercik di muka sendiri.

Peluang 22 tahun dahulu tidak digunakan secara optimum untuk menawan dan menukar tingkah laku pengundi sebelum ini. Malah kehadiran beliau di Kelantan dipandang sepi kerana rakyat Kelantan tidak boleh melupakan apa yang terjadi ke atas mereka semasa pemerintahan beliau dahulu,

Comments