HADI KATA MAHATHIR ORANG MELAYU KUDA TUNGGANGAN DAP




Sebelum ini Hadi pernah membuat kenyataan bahawa DAP sedang mempergunakan dan memperkudakan Mahathir demi mencapai kepentingan dan agenda peribadi DAP sendiri. DAP secara jelas mempergunakan Mahathir sebagai pemangkin untuk mempercepatkan kebangkitan kemarahan orang Melayu kepada UMNO. Strategi ini digunakan bertujuan bagi mengubah hala sokongan kepada DAP dan sekaligus bagi membuktikan kononnya parti itu bukan hanya memperjuangkan satu bangsa.

Hadi berkata lagi Mahathir sebenarnya adalah alat dan kuda tunggangan parti DAP untuk menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan menggunakan isu 1MDB . Mahathir rekrut DAP yang diperkuda-kudakan oleh DAP untuk menghancurkan perpaduan dan kesatuan Melayu Islam. Selama 22 tahun Mahathir memerintah Mahathir bodoh dalam bermain politik kerana sanggup membiarkan dirinya dipergunakan Cina Laknat bagi tujuan kepentingan DAP sendiri.

Sungguh kasihan dengan Mahathir, Mahathir sepatutnya menjadi negarawan di peringkat dunia yang boleh menyelesaikan masalah-masalah di peringkat antarabangsa kerana beliau sepatutnya dihormati di peringkat antarabangsa. Tetapi tindakan bersekongkol dengan Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP hanya akan merosakkan warisan atau legasi politik beliau sendiri. 

Tetapi seperti yang diperkatakan oleh Hadi, Mahathir memilih untuk memburukkan imej beliau sendiri seperti mana yang dilakukan oleh si peliwat Anwar Ibrahim (bekas Ketua Pembangkang). Tindakan Mahathir sebenar-benarnya merugikan orang Melayu dan sebuah pemerintahan negara Islam yang dibangunkan sekian lama oleh beliau sendiri.

Kalau dulu Mahathir mengutuk keras parti DAP berasaskan kaum Cina dan sekarang Mahathir sanggup mengggadai prinsipnya dan mengkhianati orang Melayu demi mengejar kepentingan politik dan kuasa untuk dirinya sendiri. Mahathir seharusnya sedar akan perkara ini bahawa beliau telah diperkudakan oleh Parti DAP dan janganlah hanya kerana mahu membalas dendam terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Mahathir sanggup melakukan apa sahaja sehingga diperbodoh-bodohkan oleh Parti DAP sendiri.

Kesimpulannya orang Melayu mudah lupa adalah seperti Mahathir yang sudah lupa bahawa dirinya telah dipergunakan dan diperkudakan oleh Cina DAP sendiri. Beliau sanggup menjilat ludah parti Cina DAP sedangkan dulunya beliaulah yang benci sangat kepada parti berkenaan dan menanamkan perasaan benci dalam diri rakyat. Namun semuanya sudah berubah kini Mahathir adalah Melayu mudah lupa yang menjadi kuda tunggangan DAP di penghujung usia tua.

Terima kasih kerana anda sudi masa membaca artikel ini. Untuk mendapat artikel-artikel terkini, sila ‘like’ atau‘follow’ halaman FB Malayan News.

Comments